Dag 6 - Reisverslag uit Žižkov, Tsjechische Republiek van Alex Veen - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Žižkov, Tsjechische Republiek van Alex Veen - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Alex

09 Augustus 2014 | Tsjechische Republiek, Žižkov

De eerste volledige dag in Praag. De eerste avond zijn we overigens meteen het nachtleven ingedoken en naar club 'retro' geweest. Prima avond. Als eerste 's ochtends ontbijt gehaald. In een klein winkeltje aan de overkant van het hostel hebbben we wat brood gehaald. Dit hebben in gezelschap van de halve wereld (Ierland, Australië en Engeland) opgegeten. Daarna zijn we met Eamon en Siames ('sjeemes fonetisch'), Ieren, en Allister uit Londen. Hoewel het erg leuk is met zo een groep merk je wel dat alles zo enorm traag gaat. Dat alles langzaam gaat heb ik inmiddels geaccepteerd. We hebben een aantal prachtige kerken, kathedralen en kastelen gezien. Praag is architectonisch gezien echt prachtig. Ik wilde absoluut nog naar de 'John Lennon memorial wall' en zo geschiedde. Dit was, zoals de naam al zegt, een muur volgekledderd met voornamelijk graffiti. Hier hebben mensen allerlei uitspraken over vrede, hippie etc. etc. Vlak voordat we bij de muur aankwamen ontmoetten we een groep Nederlandse meiden uit Amsterdam/Weesp. Met hun hebben we een mooie foto voor de muur gemaakt. Op het moment van schrijven hebben we ze gecontact of we ze vanavond kunnen meeten (vrijdag). Daarna zijn we met de Ieren en Engelsman lekker gaan eten op een boot op het water. Het kostte iets van €11. Super! Spaghetti Carbonara is het geworden. Heerlijk! Het was inmiddels een uur of 9 waarna we terug zijn gegaan naar het hostel. Hier hebben we ons opgefrist en ben ik met Josh in de tuin gaan zitten. Josh is zo een onzettende no-worry persoonlijkheid. Waarschijnlijk moet dat ook wel als je al, zoals hij, 4 maanden reist. Einde van de avond zijn we naar de grootste discotheek van Europa gegaan. Ondanks dat de hele groep ergens anders heenging hebben wij met Josh en de twee Ieren ons eigen plan getrokken. Hier kregen we geen spijt van. Het was een mooie tent. Uiteindelijk vonden Josh en ik het welletjes om 4 uur en hebben we een taxi teruggepakt naar het hotel.