Dag 7 - Reisverslag uit Budapest V. kerület, Hongarije van Alex Veen - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Budapest V. kerület, Hongarije van Alex Veen - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Alex

10 Augustus 2014 | Hongarije, Budapest V. kerület

Vandaag zouden we er met zijn tweeen op uittrekken. Als eerste zijn we ergens in een klein koffiebarretje gaan ontbijten. Een van de weinige die we konden vinden. Daarna zijn we we naar het oude stadscentrum gegaan waar er enorm veel straatartiesten stonden. Hier hebben we een poosje bij een groep Italianen staan kijken. Megavet hoe zij stonden op te treden! Het oude stadsplein is omgeven met historische gebouwen. Hier zijn we ook nog een prachtige kerk in geweest. De missie van de dag was om naar het hoogste uitkijkpunt van Praag te gaan. Dit was een megaklom. Erg zweten en wel kwamen hier boven aan. Je kon uitkijken vanaf een soort van kleine eiffeltoren. Het uitzicht was werkelijk waar prachtig. De dag liep al een beetje op zijn einde maar we moesten ook nog eten. We besloten om uitgebreid te gaan eten. Vooraf had ik een Caprese salade, als hoofdgerecht zalm en na afloop ijs. Het mooiste was nog de locatie waar we zaten. Vrijwel tegen de beroemdste brug van Praag aan (Charlesbridge) uitkijkend over de rivier. Echt een toplocatie! Daarna hebben we een taxi teruggepakt, rondgehangen met onze 'vrienden' en nog voor één laatste maal de stad in getrokken.