Dag 18 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Alex Veen - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Alex Veen - WaarBenJij.nu

Dag 18

Blijf op de hoogte en volg Alex

22 Augustus 2014 | Frankrijk, Cannes

Aangekomen bij de nachttrein bleken we al meteen 30 min. vertraging te hebben. Geweldig dus! Het werd hierdoor wel weer vrij spannend of we onze aansluiting op Genoa zouden halen. Enfin, eerst konden we een uur of 6 slapen in de nachttrein. Blijkbaar was het normaal dat de conducteur onze tickets bij zich hield tot en met de ochtend. Vreemd maar hij was keurig op tijd voordat wij moesten overstappen. Op Genoa hadden we een minuut of 7 om over te stappen. We vonden het juiste spoor in één keer dus dag ging net goed. Toen begon de ellende. Plotseling stond de trein ergens, in de middle of nowhere, stil tussen Genoa en Ventimiglia. De trein bleek kapot te zijn. We moesten er weer uit en wachten op een vervangende trein. Uiteindelijk mochten, we een klein uur later, toch weer dezelfde trein in om onze reis te vervolgen. Aangekomen op Ventimiglia bleken we dusdanig veel vertraging te hebben opgelopen dat we moesten wachten op de volgende trein naar Cannes. 2 uur later... Al met al hebben we dus zeker 3 uur vertraging gehad en hebben we er 15 uur over gedaan. Op Ventimiglia hebben we ontbeten op het strand (geen straf). Uiteindelijk kwamen we aan bij het hotel in Cannes. Op een meter of 500 van het strand. Geweldig dus! We hebben eigenlijk de spullen gedumpt en zijn gelijk naar het strand gegaan. Supermooie stranden! 'S avonds zijn we de stad ingetrokken. We vielen van de ene verbazing in de andere. De auto's, de mensen. Man o man wat een geld
loopt hier rond. In een Mercedes ben je hier bijna armoedig. Ook aan de prijzen van de restaurants was te merken dat het hier allemaal iets duurder is. Het enige wat redelijk te betalen is is pizza. Van €15 voor een pizza moet je echter niet schrikken. Pizza's zijn wel van superkwaliteit. Vaak zelfs beter dan de Italiaanse. Hierna hebben we op een randje aan de boulevard gezeten. Gewoon mensen kijken. Heerlijk. Uiteindelijk zijn we weer teruggegaan naar het hotel.