Dag 17 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Alex Veen - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Alex Veen - WaarBenJij.nu

Dag 17

Blijf op de hoogte en volg Alex

22 Augustus 2014 | Frankrijk, Cannes

Laatste volledige dag Rome alweer. Vandaag moesten we uitchecken dus we moesten bijtijds op. Gelukkig mochten we onze koffers de hele dag in het hostel laten staan. Tijd gaat ongelooflijk hard. Toch zijn we inmiddels een beetje cultuurmoe en zijn we blij dat het strand eraan komt. Vandaag wilden we nog twee dingen bezoeken, het Colloseum en het Olympisch stadion. We zijn 's ochtends gestart bij het Colloseum. Veel over gehoord en gelezen maar nu waren we er ook echt. Al met al hebben we een uur in de rij gestaan. Niets vergeleken met de rij bij Vaticaanstad die wel kon oplopen tot 3(!) uur. Het Colloseum was erg warm maar superindrukwekkend. We hadden hier een audio/video tour genomen om wat extra informatie te krijgen. Er is zo ongelooflijk veel ellende gebeurd in het Colloseum. Mensen en dieren werd zonder pardon afgeslacht. Daarom liep ik er een beetje met een dubbel gevoel rond. Na afloop heb ik ergens buiten nog een beeldje van het Colloseum gekocht. Alle onderhandeltrucs in de strijd gegooid; weglopen, schudden etc. Hij startte op €35 voor twee beeldjes en we hebben uiteindelijk €17 betaald. Waarschijnlijk nog steeds veel te veel maar ach we waren er blij mee. Vervolgens zijn we naar het Olympisch stadion gegaan. Dit was echter aan de andere kant van de stad dus het was nog een hele onderneming om er te komen. Helaas was het stadion gesloten omdat er een dag erna een wedstrijd gespeeld zou worden. Superonlogisch en ook volgens hun eigen website waren ze gewoon open. Verder dan een foto van de buitenkant zijn we niet gekomen. Dr olympische spelen hebben hier blijkbaar ook plaatsgevonden. Onder andere een prachtige atletiekbaan kwamen we tegen omringd met beelden. Hier hebben we een hele tijd zitten kijken hoe de atleten zich in het zweet werkten. Heerlijk temperatuurtje daar. Ik heb zelfs nog even heerlijk liggen slapen daar haha. Inmiddels liep dag op zijn einde en zijn we een restaurantje gaan zoeken. Uiteraard kwamen we terecht bij een pizzeria. Supergezellig in een zijstraatje van een drukke weg. Deze keer heb ik gekozen voor een Pizza Calzone. We zaten naast een leuk stel uit Australië. Waren begin dertig allebei. Hier hebben we de hele tijd mee zitten kletsen. Hij werkte voor een groot mijnbedrijf en zij voor een grote bank. Het grappige was dat zij in het noorden woonden (Darwin) wat dus land van de Aboriginals is. Hier hebben zij dan ook erg veel mee te maken voor het werk. O.a. de mijngronden zijn eigendom van de Aboriginals. Na afscheid van elkaar genomen te hebben zijn wij teruggekeerd naar het hostel om de spullen te gaan halen. Hier hebben we nog heel even gezeten en zijn toen richtig de nachttrein vertrokken.