Dag 16 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Alex Veen - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Alex Veen - WaarBenJij.nu

Dag 16

Blijf op de hoogte en volg Alex

22 Augustus 2014 | Frankrijk, Cannes

Rome heeft veel te bieden dus we hadden een lijstje gemaakt met wat we wilden zien. Oorspronkelijk stond vandaag het Colloseum op het programma. We moesten echter ook de nachttrein boeken. Dit kostte echter dusdanig veel tijd dat we de plannen omgegooid hebben. Na het vastleggen van de nachttrein zijn we naar de beroemde spaanse trappen gegaan. Probleem was echter dat ze, net als veel andere bezienswaardigheden, in de steigers stonden. Daarna zijn we naar het Pantheon geweest. Dit is de oudste Romeinse tempel die de tand des tijds goed doorstaan heeft. Supergroot en erg indrukwekkend. Daarna zijn we naar het Piazza del Popolo geweest. Dit is een mooi plein met enkele prachtige kerken en een mooi uitzichtspunt. We hebben overigens behoorlijk wat kerken gezien in Rome. We hebben gegeten in een zijstraat van het Piazza del Popolo. Ik had lasagna. Was echt heerlijk! Na afloop hebben we nog een kijkje genomen bij de Spaanse trappen in het donker. Ook dit vond ik niet veel voorstellen. We hebben de dag afgesloten met een paar biertjes in het hostel.