Dag 1 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Alex Veen - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Alex Veen - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Alex

03 Augustus 2014 | Duitsland, Berlijn

Zo dat was de eerste dag alweer. De reis begon vanochtend op Amsterdam Centraal. Achteraf was het een goede zet dat we gereserveerd hadden. Sommige wagons leken namelijk wel veewagens! De treinreis was verder prima. Ik zat alleen vrijwel de hele rit aan de zonzijde. Ik zweette me dus kaputt. Aangekomen op Berlin Haupbahnhoff bleek dit een enorme bouwput te zijn. We hebben enorm veel moeite gedaan om de metro te vinden. Dat was mission impossible. Uiteindelijk de trein naar Alexanderplatz genomen. Alles lijkt hier Alex te heten. De plattegrond die we van het hotel hadden gekregen leek niet te kloppen. Gevolg was dat we nog zeker een uur gezocht hebben. In het hotel bleken we een 'free upgrade' te krijgen. Hiervoor moesten we een hotelletje opschuiven. Hier hebben we ingecheckt, gedoucht en zijn we er op uit getrokken. Het belangrijkste was een biertje scoren. We hebben een uur of twee bij een 'strandtent' gezeten. Daarna zijn we bij Vapiano gaan eten. Super mooi tentje wat ook in Amsterdam zit. Ik had overigens spaghetti carbonara. Daarna leek het noodweer los te barsten. Behoudens enkele spectaculaire flitsen en een erg dreigende, donkere lucht viel het erg mee. Daarna zijn we wederom naar Alexanderplazt gegaan om wat van de Duitse gezelligheid te proeven. We wilden aanstalten maken om te gaan stappen toen we echter iets speciaals tegenkwamen. We kwamen een rasechte Duitse tent tegen met lange houten tafels en grote pullen bier. Na enige aarzeling zijn we naar binnen gegaan waar we vrijwel direct verzeild raakte in een polonaise op Anton aus Tirol. Het leek wel Oktoberfest. Natuurlijk werd ook good old Country Roads gedraaid. Hierna zijn we nog richting Oranienstrasse geweest. Dit bleek niet geweldig waar na we taxi terug naar het hotel hebben genomen.