Dag 9 - Reisverslag uit Budapest V. kerület, Hongarije van Alex Veen - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Budapest V. kerület, Hongarije van Alex Veen - WaarBenJij.nu

Dag 9

Blijf op de hoogte en volg Alex

12 Augustus 2014 | Hongarije, Budapest V. kerület

Een prachtige dag voor de boeg. Eerst hebben we wat boodschappen gehaald, ontbeten en richting het centrum vertrokken. Jack en Linda wonen in de drukste winkelstraat van Boedapest! Mooie locatie! Als eerste zijn we naar het 'hero square' wezen kijken. Hier staan de meest prachtige beelden van mensen die belangrijk zijn geweest voor Boedapest. Erg mooi om te zien.
Hoewel de zon nog niet echt is doorgebroken is het al bloedheet. Vervolgens hebben we koers gezeg naar het grootste park van Boedapest. Een prachtig park waar veel mensen aan het voetballen, badmintonnen etc. zijn. Wat een echte must see was volgense de twee locals, was de bassiliek. Deze was inderdaad mooi en erg indrukwekkend. In de bassiliek heb ik even een ommetje gemaakt en voor opa & oma een kaarsje aangestoken. Ik moest toch heel even slikken. Na de bassiliek hebben we een lekkere (late) lunch gehad. Hierna zijn we naar het eiland gelopen waar vanaf maandag Sziget wordt gehouden. Het grooste dancefeest waar gedurende 7 dagen ongeveer 700.000 mensen op afkomen. We gaan maandagmorgen proberen om nog even kaarten te regelen voor één dagje. Er stonden tot onze verbazing nog geen podia. Dan mogen ze in de nacht van zondag op maandag nog hard aan de slag willen ze de 69 podia allemaal op tijd afkrijgen. De dag werd in stijl afgesloten door met zijn 4en te gaan lunchen bij een erg goede, drukke Italiaan. Het eten was heerlijk! Ik hou écht van lekker eten.