Dag 3 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Alex Veen - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Alex Veen - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Alex

05 Augustus 2014 | Duitsland, Berlijn

Vandaag was een dag dat we wat moeilijk op gang kwamen. We konden nog net het ontbijt meepikken om half 11. We waren laat thuis die nacht ervoor en we hadden toch echt wat slaap nodig. Enfin, na het onbijt hebben we het verblijf in Praag geboekt. Het is toch een hostel geworden (incl. beddengoed etc.). Ik moet er toch echt aan geloven. We hebben er een uitgekozen waarvan de reviews lovend waren. Hierna zijn we naar het station op Alexanderplatz geweest om de treinreis naar Praag te reserveren. Wat hebben ze toch chagerijnige mensen werken bij die Deutsche Bahn. Ongelooflijk. Wat nog absoluut op ons lijstje stond was het Joods museum. Hoewel ik hier met 5VWO al was geweest was dit zeker een hotspot die ik nog eens wilde bezoeken. Uiteindelijk hebben we drie uur rondgelopen in het museum. Weer talloze schrijnende verhalen gelezen. Dat helpt toch bij een stukje bewustwording. Het zou voor iedereen verplicht moeten zijn om dit eens in je leven mee te maken. Inmiddels liep de dag al op zijn einde en hadden we behoorlijk wat honger. We zijn naar de Gendarmermarkt gegaan om daar een eettentje te zoeken. Dat bleek nog een heuse uitdaging. Veel restaurants waren vrij leeg en andere waren stampvol. De aanhouder wint altijd en we hebben toch een plekje gevonden in een typisch Duits tentje. Hier heb ik een lekkere, vette, Duitse hap genomen. Wat overigens iedereen eet. Dat ga ik zeker niet te vaak doen. Als laatste wilden we nog de Fernsehturm bezoeken. Dit is een televisietoren die inclusief antenne 360 meter hoog is. Het uitkijkpunt lag op 203 meter. Hier kon je met de lift naar toe in 40 sec. ( 22 km/u). Deze toren is in de jaren '60 gebouwd om de grootsheid van Oost-Berlijn te symboliseren. Het uitzicht was werkelijk indrukwekkend. Het is echt een enorme stad. Vanaf het uitkijkpunt konden we ook alle bezochte hotspots zien. Hierna zijn we richting hotel gegaan. Niet verkeerd om even een rustavondje te hebben.